Jesteś tutaj: Strona głównaSzpitalAktualnościKOMUNIKACJA INTERPESONALNA A KOMPETENCJE

KOMUNIKACJA INTERPESONALNA A KOMPETENCJE

   Komunikacja jest bardzo ważnym elementem kompetencji zawodowych. Nie tylko doświadczenie czy wiedza, ale umiejętność nawiązania relacji z pacjentem, koleżanką czy kolegą z pracy buduje kompetencje.
Szczególnie jeżeli chodzi o pracę pielęgniarek i położnych.
To właśnie pielęgniarki i położne mają najczęstszy i najbliższy kontakt z chorym. Wykonują nie tylko czynności pielęgnacyjne, ale też starają się stworzyć odpowiednią relację z pacjentem.

   Często zdarza się, że różne doświadczenia przenoszone są na grunt prywatny bądź zawodowy. Po wielu latach pracy, niektórzy nie potrafią oderwać własnych emocji w komunikacji interpersonalnej.
Jak więc budować relacje w pracy, by nie zatracić siebie?

   Psycholog Joanna Moczydłowska podczas specjalnego szkolenia starała się pomóc pielęgniarkom i położnym Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach odnaleźć własne kompetencje i psychologiczny potencjał.

   Spotkanie było wstępem do cyklu szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej. Planowane są spotkania warsztatowe, gdzie w małych grupach pielęgniarki i położne będą mogły w formie ćwiczeń nauczyć się komunikacji. Chodzi o to, by nie obciążać swojej psychiki, a jednocześnie wykazać się empatią i zrozumieniem w komunikacji z pacjentem czy jego rodziną.

ezdrowie     Sąsiedzi w działaniu  Informacje BIP 1437000604121      Informacje NFZ

Do góry